torsdag 27 mars 2008

Slutspelsskägg..

..undrade Kjelle.. nja, snarare sjukdomsskägg. Har ju varit rejält däckad under påsken och jag har inte rakat mig på ett par dagar. Sen blev det ett litet projekt att jag ville spara ut för att se hur det blev. 5 dagar totalt blev det att jag sparade och det är mer än jag någonsin gjort förut!

Men jag har lite svårt att ta mig själv på allvar med skägg alltså. Speciellt igår då jag gick och hämtade mat från greken och de frågade om jag ville börja jobba där. Eller nej, de frågade inte, men jag såg på dem att de var väldigt nära att fråga mig.

Jag ser ut som någon låtsasbandit. Känner att folk tittar på mig och undrar vad det är för smuts jag har i ansiktet - innan de ser att det faktiskt är lite skäggväxt. Dessutom har jag en kal fläck på min högra kind oxå, hoppas den växer igen en vacker dag. Hänvisar till nedanstående blogginlägg för mer info.

I alla fall, ordningen är nu återställd, rakhyveln gjorde ett bra jobb så nu är man len och mjuk och ser ut som en väderuppläsare på Tv3 igen.

Dagens tips: Rakhyvlar och hårborttagning, ju mindre hårväxt (på alla andra ställen än huvudet) desto bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen en bild på det bnu så berömda skägget.