tisdag 25 mars 2008

Nu får det vara nog!

I så många år har jag läst tidningar på toaletten. Alla killar gör det.. Dels för att det är intressant, och dels för att man kan dölja plasket med ett väldigt lämpligt, lite extra prassligt sidbyte.

Man hinner knappt lägga ner landningspappret i vattnet innan man viker upp magasinet som är lite sådär krispigt i pappen av den terroriserande fukten från senaste duschen. Man sitter där till benen domnar bort och man hinner läsa igenom ett antal artiklar och avverka några sidor. I vissa fall averkar man till och med dubbla sidor då de är omöjliga att separera. Man glömmer bort tiden lite då man sitter på sin lilla tron. Men tyvärr måste man runda av förr eller senare för man har trots allt viktigare åtaganden än att skapa blodstopp i benen.

Men det är egentligen här problemet börjar. På nåt sätt vill man ändå inte lämna sitt magasin, det kan vara King, Internet World, eller varför inte den extremt toalettvänliga M3 med mänger av små tekniska reportage om prylar, datorer och gadgets. Sista tanken som slår en innan man lämnar det varma porslinet är att man måste läsa vidare nästa artikel då man sätter sig nästa gång. Man ögnar lite och se att det som bjuds inför nästa session är en recension av Rock Band, eller kanske vakna-upp-snällt lampan Ambilght, eller ett vasst reportage med Musse från Rallarsving. Känns som att man knappt kan vänta till nästa tillfälle!

Smart som man är så viker man då ett hörn, stoppar i ett litet urfallet invikspapper, eller stoppar in en hel annan tidning som ett bokmärke så att man kan ta vid läsningen där man sist slutade. Eftersom man inte gör 2:an varje gång man går på toa så ränner man ju runt en del på muggen utan att läsa tidningar. Ärenden man har kan variera till att från att kolla frissa för 12:e gången, göra 1:an, borsta tänderna, eller varför inte ta sig en dusch - frekvent duschare och fåfäng som man är. Har dessutom en katt som gärna går in och ritar några tecken i sanden och bygger bajstorn.

Nåväl, detta spring där inne renderar i alla fall till att det är en stor röra bland mina tidningar och improviserade bokmärken ramlar ut och nästa gång man sätter sig har man inte en aning om vilken tidning man läste sist, eller på vilken sida man befann sig på. Det gör att man säkert missat hundratals med spännande artiklar och intressant information om hur man ansar näshår smärtfritt eller hur många USB-uttag det INTE finns på nya Macbook Air.


Jag köpte såna pappersclips för ett par månader sen som jag har och samlar ihop p-kvitton och sånt med. Mycket praktiskt liten tingest för ett pedant kontrollfreak som mig! Och som en blixt från en klar himmel slog det mig att clipset måste vara ypperlig som bokmärke i mina magasin. Så nu ska jag med stor nyfikenhet utvärdera denna nya teknik för att se till att jag verkligen lakar ut alla spännande artiklar innan tidningen blir obrukbar av kattsand och duschfukt och därmed åker i papperskorgen för att bytas ut mot den nya månadens nummer.

Ni kan räkna med att fortsättning följer här framöver, detta måste rapporteras till allmänheten. Det måste vara fler än mig som tyngs av dessa problem. Känns så skönt att äntligen ha tagit tag i detta!

Dagens tips: Kattsand som är i stort sett luktfri! Det är verkligen värt de extra kronorna!

2 kommentarer:

Kim sa...

du måste tala om för mig vad det är för kattsand - mycket nyfiken! är det svindyrt? räcker det länge? är det klumpbildande?

Anonym sa...

Märket heter "EverClean" och modellen heter "Ever Fresh". I stort sett luktfri, klumpar inte och räcker rätt länge. Kostar väl en 150 pix per kartong. Rekommenderas!!