måndag 10 mars 2008

Ont i tanden & Bolagsbygge

..går inget bra med denna tand alltså.. de borrade ju ur den onsdags för att se om jag kanske slipper rotfyllning. I lördags kväll så började jag känna av den och hela dagen igår så gjorde det ont i tanden och typ hela käken på högersidan. Idag är det en riktig pina! Så nu är det bara förbereda sig på ett maratonpass i tandläkarstolen nu på onsdag. Illa..

Rörig dag idag, mkt som ska fixas. Ska iväg till tvätten här och lämna mina sängkläder snart, sen till posten och fixa lite grejer, sen till Mariefred och byta till sommardäck på bilen, och sen till Golfklubben, Styrelsemöte där ikväll. Det är riktigt stora grejer på gång i klubben, vi ska sälja av en del av vår mark vilket kan rendera i en väldigt spännande framtid för golfklubben. Har varit riktigt kul att få vara med i styrelsen under denna period.

Senare i vår så kommer jag hoppa av styrelsen då nya sammansättningen tar vid, kände att det tog lite för mycket av min tid detta så jag bestämde mig för att inte fortsätta i 2 år till. Bättre att lägga tiden nu på att träna och spela golftävlingar istället, i år blir det revansch! Nu har man ju ett liv igen efter att ha jobbat dag och natt i 5 år, det är underbart att kunna ägna mer tid åt vänner och hobbys och spela golf.

Förresten så har jag anställd en kille till nere i Göteborg nu. Håller på att öppna ett kontor där. Micke är på plats nu och kollar hur det ser ut och Elciel som nya killen heter börjar den 1:a april. 21 år gammal och verkar jättetrevlig och duktig. Så glad att jag redan har Micke på plats där oxå, han är verkligen en klippa den killen! Det kommer bli nåt stort av honom!

Samtidigt kommer jag då även ha ett nytt kontor här i Stockholm vid Hornstull. Blir riktigt bra att ha två skarpa kontorsadresser. Och med mig så är vi nu då 4 st. heltidsanställda i bolaget och 2 st. till som jobbar på timme. Lite nervöst ändå, det är ytterligare 400.000 kr till om året som jag måste dra in för att täcka kostnader för ytterligere en anställd och nya kontoren. Å andra sidan får jag mer tid till sälj och projektledning så det borde kunna gå att fixa. Värt ett försök i alla fall, galet spännande resa detta! Nya visitkort på gång, ska göra ett stort utskick sen till alla kunder och kontakter då allt är klart och berätta om nya kontoren och nya anställda. Förhoppingsvis kan man få in lite leeds genom en sådan kontakt.

Har varit en bra kick att få detta att växa och gå runt. Speciellt med tanke på den press som det har varit efter de stora kraschen för några år sen. Perfekt att slippa nattpassen med programmering och fokusera på att bygga bolag och driva projekt - passar mig utmärkt. Och jag kan inte tänka mig någon bättre morot än att jobba åt sig själv! Mitt mål har hela tiden varit att bygga upp en privatekomomisk plattform så att jag kan jobba när jag känner för det och inte för att jag måste.

Dagens tips: Starta eget och jobba åt dig själv.

Inga kommentarer: