lördag 8 mars 2008

Könspaket och geisha-skor

Sitter hemma och laddar för kvällens eskapader. Daniel och Mathias kommer nog hit en sväng. Problemet är att de vill gå vidare sen, till Kellys. Vill jag dricka billig öl och kolla på apor kan jag lika gärna sitta hemma med ett sexpack och kolla Animal Planet. =P

Nåja, det sista ordet är inte sagt på den fronten, det är en sak som är säker!

Galet ont i min tand oxå, var en gammal lagning som inte varit bra, och i onsdags så fick jag reda på att jag måste rotfylla den och de gjorde första urborrningen. Inte roligt, dunkat i tanden och käken ända sen dess. Fruktar för kommande besök, gillar inte detta. =/

Klättrat klättervägg i nästan 4 timmar idag, galet trött i nävarna. Gick sjukt bra! Läxade upp Johan så han fick slå på GPS:en i sin bil för att hitta hem. Man är ju optimalt byggd för denna sport. Jag har ju en kroppsbyggnad som en marockansk långdistanslöpare/outvecklad 15-åring så jag tar mig fram bra där på väggarna.

Lite intressant detta med klättring förresten, väldigt könsexponerande sport! De där selarna smiter åt både här och där och skapar någon slags push-up funktion så alla killar lommar runt med sina små (och stora!) könspaket. Det är ju tjejer och barn och grejer där. Man borde ha någon slags sarong, eller könslapp eller nåt och hänga för. Tur att man är rätt välhängd trots sin ringa vikt, annars hade man fått puffa upp med strumpor. Och vad är dealen med de där jäkla skorna egentligen, man trippar ju fram som en geisha!

I alla fall, trots skoproblem/könspaketet är det en grym kick med den sporten, man märker så tydligt hur man förbättras oxå. Började med detta i julas och det är helt klart min nya passion. Klättrar minst en gång i veckan.

Dagens tips: Klättra klättervägg!

Inga kommentarer: