fredag 18 april 2008

Rest In Peace

Det kom så plötsligt, jag såg det aldrig hända.. Det har inte hänt förut, så jag har nog rent statistikt klarat mig väldigt bra. Men en gång är ingen gång, så jag får väl bita i det sura äpplet och inse att det kan hända även den bäste.

2 st Lexington handukar och 2 par Burberry boxershorts har lämnat mig. Deras liv slutade i samma tvättmaskin som mina nya G-star Jeans. De fräcka, lite coola jeansen visade ingen pardon utan delade elakt med sig av sin mörka jeansinga färg till mina stackars så bebisar. Det ack så djupblåa rutiga tyget på ena paret boxers som så stolt prydde min slanka lekamen har sett dagens ljus för en sista gång. Och det randiga paret med de vita strecken som bryter av så fint är nu mer gulaktiga än vita.

Mina handukar som med sin gråa, nästan lite glansiga lyster prydde min handukshållare så fint, och som så snällt och skonsamt torkat min mjuka hud från vattendroppar, har tappat sin glöd och livskraft. De ligger där på golvet och blaskiga, livlösa och lite oljiga ut.

Jag blundar, tror att det är en elak dröm, jag öppnar mina ögon och hoppas att mina boxers ska ligga där prydligt ihopvikta i min låda och slåss om min gunst då jag öppnar lådan för att få bäras runt för en dag. Eller att mina handukar ska hänga där i badrummet över pinnen i exakt samma höjd med Lexington etiketterna lite sådär precis under vecket så det är det första man ser då man tittar, men tyvärr har mina vänner gått ur tiden.

Det är med sorg som jag nu kommer bära dessa små arma kamrater till kyrkogården (Stockholms Statsmisson) där de förhoppningsvis kan reinkarneras i ett nytt liv. Tack för den här tiden, ni har gett mig så mycket och era efterträdare har ett tufft jobb framför sig. Det bästa jag kan göra är att gå vidare, jag hoppas ni förlåter mig.

Ps. om ni ser någon uteliggare med Burberry boxers, då vet ni var de kommer ifrån! Ds.

Dagens tips: Öronmuffar - hur coolt skulle inte det vara en kall dag på golfbanan!

2 kommentarer:

Mina sa...

Det är himlarns elakt av mig...

Men...det går att avfärga missfärgade kläder ibland.

Anonym sa...

Va, är det sant? Hur?