onsdag 2 april 2008

Är det du som är Sayed?

Jag var på ett möte idag inne i stan. Tjejen i receptionen sa att hon skulle ringa till Magnus och sa att jag kunde sätta mig ner och vänta ett litet tag.

Eftersom jag inte dricker kaffe så greppade jag en mugg vatten. Samma tid som jag var där så var det tydligen någon annan som skulle ha ett möte med någon annan på företaget. Tydligen heter den kille som var missing in action Sayed. Och tydligen ser jag inte helt svensk ut, eftersom det kom fram två olika personer till mig som frågade om det var jag som var Sayed.

Tjejen i receptionen blev rätt generad och sa att Magnus säkert kommer snart. Ja det är nära nu sa jag och tittade lite nervöst i backen. Till slut dök Magnus upp och jag lommade iväg, om än något skärrad.

Daniel kommer tvinna näshåren av förtjusning då han läser detta. Kul för honom, men jag vet att han ser mer utländsk ut än mig. Så är det bara. Typ.

Dagens tips: Näshår, ju mindre desto bättre.

Inga kommentarer: