torsdag 17 april 2008

Dreggel

Ibland händer det att man tar en tupplur. Kan vara att man är lite seg då man sitter hemma och jobbar eller att man har en riktig slappardag och lägger sig lite spontant i sängen och råkar duna in.

Det är ungefär då ett väldigt konstigt fenomen träder in. Nästan varje gång jag tar en tupplur så får jag en stor dreggelfläck på kudden. Men då jag sover mina vanliga tider så dregglar jag aldrig. Har alltid undrat varför det är så?

Till och med Fisen får små dreggelpölar ibland då han ligger och sover på soffan på dagarna. Därmed verkar dreggelfenomenet drabba alla, oavsett art. Eller så är det helt enkelt så att jag och Fisen lever i symbios?

Men i alla fall, vet kroppen då man tar en tupplur eller en riktig lur? Och vad har dregglet för syfte egentligen? Och på nåt sätt så vet man att det finns där då man vaknar, för det första man gör är att desperat försöka torka av det trots att man är så snurrig och yrvaken så man knappt vet vart munnen är. Ja, det är verklgien ett mysterium..

Observera att detta ska dock ej förväxlas med uttrycket "sova på blöta fläcken". Tänk hur många som gör det ofrivilligt, och båda vet det, men ingen vågar säga nåt. Tjejer, upp till kamp säger jag bara!

Dagens tips: Min HTC Cruise telefon, den är så jävla cool så det finns inga gränser. Synd bara att den ringer så j:a ofta, jag vill ha en telefon som inte ringer tack.

Inga kommentarer: