fredag 9 maj 2008

Snabba bud

Ju äldre man blir, desto mer förvånad blir man över när saker funkar som det ska. Jag tror att då man var yngre så räknar man med att allt ska gå som det är tänkt, och så blev man arg och besviken då det inte blev så.

Men efter många år som projektledare och allmänt förvirrad inser man att saker går sällan som man tänkt sig. Detta gör då att man istället tar glädjeskutt när väl saker funkar. Man behöver inte vara pessimistisk, men bara att man kanske ska sänka ribban lite och låta sig bli positivt överraskad.

Just nu hände en sån sak.. sitter lite tajt till med jobb här och kom på att det måste iväg ett paket med lite papper till ett företag på Kungsholmen. Egentligen skulle jag åkt dit själv och lämnat det, men jag hinner inte det. Då kom jag på den eminenta idén att fixa ett bud istället.

Ringde en budfirma, de tog mina uppgifter, jag fick ett kundnr, frågade vart de skulle hämta paketet och vart det ska levereras till. De kommer om 10 minuter (!!!) och hämtar upp det, jag blev helt paff! Och som om inte det vore nog, fakturan postas hem till mig. Och beloppet? 180 kr! Det är ju INGENTING! Snacka om ett fynd.. Hade räknat med typ 500 kr eller nåt sånt.

Uppdatering kl 14:13
Nu fick jag halva priset hos ABA oxå? De hade sagt cirka 1.000-1.500 kr för utskrifterna till mig, men det slutade på 4.000 kr. Jag sa att de kunde hört av sig då de såg att de skulle vara i färg och att det blev dyrare. Så det slutade med att jag fick allt för 2.000 kr istället. Slutade med att han skakade hand med mig innan jag skulle gå. Jag fattar ingenting.. dessutom så blev min nya Mizuno driver klar idag, trodde det skulle ta en vecka till! Vad är det som händer? Känns som det kommer hända nåt läskigt snart, det går lite för bra nu. =)

Dagens tips: Box Delivery, jag har inte betalt för att säga detta, men gör det ändå.

Inga kommentarer: