fredag 23 maj 2008

Bra start

Vissa dagar känner man sig lite sliten och trasig.. man kollar i spegeln och känner sig som hundra år. Har varit en stressig vecka, det börjar ta ut sin rätt. Det är såna här dagar man åker till Systembolaget.

Efter att utfört några ärenden smyger jag in på Systemet vid Regeringsgatan. Jag ställer mig i kön, efter ett tag kommer en äldre dam och ställer sig bakom mig, vi nickar till lite mot varann, som man gör i köer. I korgen har hon en Chablis och en flaska portvin. Vankas möjligtvis lite myskväll med farbrorn hemmavid, lite gott att äta, lite ostar och På Spåret med Oldsberg.

Då det är min tur och jag kommer fram så börjar killen i lite för opropertioneligt stora glasögon scanna av flaskorna. Jag tror han försökte vara lite "södermalm" med sina glasögon men det gick sådär. I alla fall, då han scannat av alla flaskor och det är dags att betala så frågar han försynt "ursäkta, har du legitimation?". Detta är precis detta jag väntat på hela dagen, äntligen får jag höra det! Jag tittar mig runt och hoppas att det var många som hörde detta. Tröttheten försvann på en sekund och jag eldar av ett brett leende och säger: "här är min legitimation", och så visar jag mina 7 st. gråa hårstrån på vänster tinning.

Damen bakom mig med portvinet skrattade så mycket så jag tror att det kan orsakat ett litet urinläckage. Killen i kassan skrattade så hans stora stora glasögon måste gjort blåmärken på hans näsa. Medan de skrattade så drog jag upp mig leg och sa att jag är trettitvåochetthalvt. Jättebra sa han, ledsen att jag var tvungen att fråga. Ingen orsak sa jag och nickade till tacksamt. Han förstod nog min glädje. Kan det till och med varit så att han frågade för att han såg att jag såg lite hängig ut och ville pigga upp mig? Eller så kanske jag uppmuntrar till det, man får kanske skylla sig själv då man köper 8 st. Xide Pineapple/Lime och en flaska Taittingen Rosé Champange, antingen tror folk man är 19 eller att man är gay.

Dagens tips: Läs fortsättningen i nedanstående inlägg som heter "Dålig avslutning".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt inlägg, som vanligt!!! // Andréa

Anonym sa...

Tack vad snällt! =)

Anonym sa...

Du är underbar och dina ord gör mig glad! Hoppas få läsa mkt om tankarna i ditt huvud framöver.

"Underhållande, spännande och lättsamt. Här och där blir det så vansinnigt roligt att det enda man kan göra är att luta sig tillbaka och gapskratta."
Din morgontidning ;)