fredag 23 maj 2008

Dålig avslutning

Efter en bra start som beskrivs i inlägget ovan så känner jag mig glad och pigg. Kände att det vore på sin plats att fira med att åka och träna lite golf. Rätt skön kväll, blåser lite, blå himmel, men lite kallt. Då jag är klar så åker jag och tankar bilen på Statoil i Kungens Kurva. Jag blundar då belopp-räknaren snurrar som fläkten i en hårfön och förnekar att det är dyrt med bensin. Försöker komma på övertygande skäl till att det är befogat att köra bil överallt, kommer inte på nåt. Kollar på bilen, lite smutsig. Tänkte att jag kanske skulle ta en borstfri tvätt då jag ändå är här.

Bensinen är redan betalad med kortet direkt vid pumpen, så jag lommar in i byggnaden. Ställer mig i kassa 1 där det står 3 personer framför varav den ena var precis klar. Bakom mig glider en lastbilschaffis in och försöker tränga sig, det kan han glömma, jag spärrar mina spanska ögon i honom och han ställer sig snällt bakom mig. (jag är inte spansk, men man skulle kunna tro det)

Då det är dags för nästa person i kassan så bara susar det till, rätt var det är dyker det upp folk från alla hörn, visade sig att det var 4 personer totalt. Det köps godis och det beställs korv. Det hela avhandlas rätt snart, jag blir lite förvånad, ser ju bra ut! Bara en person kvar framför mig. Och då händer det ofattbara igen, då dyker typ hans mormor och morfar upp, och det är ungefär här allt vänder.

Det tvistas om det ska vara kabanoss eller vanlig korv. Vad är skillnaden egentligen undrar de? Det är dubbelcheese och vanlig cheese. ingår det Cola? Men om jag vill ha Ramlösa? Under tiden ser jag att kassa två rör sig snabbare än en ormrädd pappa i skansenakvariet. Idogt står jag kvar, det måste lätta snart. Men jag har fel, tjejen i kassan kutar helt plötsligt iväg, hamburgarna verkar vara slut. Hon måste gå och hämta nya i frusen typ och et tar tiiid. För att göra en lång historia lite mindre lång, de framför mig tog hela 7 minuter på sig och de gled sakta bort från kassorna smaskades på kabanosser och hamburgare. Då det ÄNTLIGEN var min tur så frågar jag snällt efter en borstfri tvätt. Det är då skräckten kommer, turbo-bruden i kassal säger med sin nasala stämma:

- Naae.. du vet, jag kan INTE rekommendera den borstfria.. den är inte braaaa..

- Ehh.. varför då svara jag?

- Naee.. det är nån slang eller nåt som inte sitter rääääätt så den spolar dååååligt.. mmmm.. så är det.. *nickar*

Jag blir helt paff, här har jag stått i över 12-13 minuter på att få köpa en tvätt och så funkar den inte. Jag kan inte håller mig längre, jag säger:

- Vart har jag kommit? Är det Statoil, alltså, bensinmacken?

- AAAaaaeee.... säger hon med sin nasalaste röst. (tänk att du håller för näsan när du pratar så förstår du tonläget)

Då klämmer jag ur mig, ja det är ju tur att hamburgergrillen funkar i alla fall, och så går jag bara därifrån. Jag är duktig irriterad och mina spanska ögon är svarta som lakrits.

Därmed blev det lastbilschaffisens tur att få sig ett skratt. Jag bara tittade på honom och skakade uppgivet på huvudet, han förstod nog min frustration. Då jag var på väg ut så hör jag i kassan hur lastbilschaffisen säger, "diesel på 3:an, och sen 2 kokta med bröd".

Herregud..

Dagens Tips: ICA, ska ni köpa mat, åk till mataffären. Ska ni köpa bensin, åk till bensinmacken. Man kan inte vara bäst på allt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är INTE ok. Behöva vänta i nio dagar på ett inlägg. Skriv oftare. Skaffa pay-pal om nödvändigt, jag betalar! =)

Anonym sa...

Ja, det blev ett litet glapp där, sorry! Men eftersom jag postade 2 inlägg samma dag så är det ju bara i snitt 4.5 dagars uppehåll. =) Jag har redan PayPal, jag tar även emot rikskuponger!

Anonym sa...

Jag kan vänta 1 dag till på inlägg som är så här roliga.
Österleningen.