onsdag 25 februari 2009

Eldröv

Eller, menar eldräv.. FireFox alltså.. trodde aldrig jag skulle säga detta men jag är nog kär i Firefox. Jag är 110% trogen Microsft, ALLT jag har baseras på Microsoft. Mina datorer, mitt jobb, min telefon, min katt. Men har verkligen tröttnat på Internet Explorer, den blir bara sämre och sämre.

Spiken i kistan är insticksprogrammet FoxMarks, det gör att jag kan synka mina bokmärken mellan alla mina datorer. Jag har 5 stycken datorer (nej, jag skojar inte) och mina bokmärken är i fullständig harmoni så jag kommer åt alla bokmärken överallt.

En Röv

Ni kan haja att det känns fint som bomull i magen då man glider in på kontoret, öppnar upp eldröven och hey presto så finns bokmärket som man la till hemma igår kväll på plats även i bokmärkesmappen på jobbdatorn.

Man kan till och med segmentera så att t.ex. alla min bokmärken till porr.. projektsajter menar jag, hamnar på vissa datorer och alla t.ex. blogglänkar bara syns på mina hemdatorer och inte i mina arbetsdatorer osv. För man nöjessurfar ju givetvis inte på arbetstid, då skulle jag få stryk av chefen. Eller just ja, jag är min egen chef - helvete vad jag ska surfa på jobbet imorgon!

Dagens Tips: Fudge Hårvax! (hold factor 10) Inte många som vet man jag har otroligt lockigt hår. Om jag skulle spara ut mitt burr så skulle jag se ut som Jens Lapidus. Visserligen har det gått bra för honom, men ändå. Men med Fudgens hjälp lyckas jag cementera håret att bli rakt och jag ger inte ens lockarna en chans att få säga sitt. Igår hade jag dock en galet dålig hårdag, tänk Jason Priestley.

Inga kommentarer: