tisdag 23 mars 2010

Saker att göra då man är sjuk

Det var säkert 10 år sen jag hade feber sist så jag är en riktig amatör i att vara sjuk. Förutom att begrava mig under ett berg av snorpapper så måste det ju finnas lite andra saker att göra. Här kommer en liten recension av dagens åtaganden. Notera att det går att klicka på bilderna för större version.

1. Kolla på Tv, läsa tidningar och hänga med Fisen
Kan tyckas lite amatörmässigt, men kände att jag måste börja lite mjukt, man vill ju inte ta sig vatten över huvudet direkt.


2. Jobba
I en dimma som är åsamkad av Ipren, Kan-Jang och Vicks Blå så har jag faktiskt fått en hel del gjort här från soffan.

3. Installera om liten dator
Kräver inte så mycket arbete, bara stoppa i skivorna och låta den stå och tugga i godan ro. Denna aktivitet kombineras för övrigt med nedanstående punkt.

4. Sälja saker på Blocket
Har uppgraderat infrastrukturen lite här hemmavid vilket har renderat i att jag har en del tekniska prylar till övers som enligt god sed givetvis ska slumpas bort på Blocket. Bland annat 2 st. små datorer Asus EEE PC, en HTC Touch Diamond 2, en multifunktionsskrivare med fax, kopiator och scanner, en toksmidig OCH snygg 12.1 tums bärbar dator med rött pianolackat skal, och lite saker till. Nu börjar det likna nåt!

5. Räkna mynt
Medan vi ändå är inne på ämnet pengar så kom jag på den briljanta idén att jag skulle räkna hur mycket mynt jag har i min låda som ska växlas in. Totalt 1,088 kr, inte illa! Notera de prydliga staplarna, jag är inte bara förkyld, jag tror jag fick en släng av Aspbergers på kuppen.

6. Städa ur skåp
På tal om Aspbergers, finns det nåt skönare än att städa ur ett par skåp som INGEN tittar i eller vet om de är städade eller inte? Skönhet kommer inifrån sägs det, städa ur skåp är som balsam för själen.

I stängt lägeÖverskåpUnderskåp

7. Skriva blogg
Kommentarer överflödiga.

8. Läsa bloggar
Som alla vet så finns det mängder med bloggar att förkovra sig i, vissa är bättre än andra! Bland annat denna, den sjukaste blogg jag läst på länge! Fast på ett bra sätt. :P

Dagens Tips
Kan-Jang, jag tror faktiskt det hjälper. Tyvärr så började jag punda det lite för sent för att jag skulle slippa det värsta. Men jag kämpar på, det är dessutom väldigt gott!

2 kommentarer:

Tina Hållén sa...

Angående punkt 6 så saknar jag före--efter bilder.

Anonym sa...

Det där ÄR förebilderna, efterbilderna ska jag lägga upp senare.