fredag 26 mars 2010

5 produkter vi skulle vilja se från Apple

Man måste ju berömma Apple för sin outtömliga förmåga att skapa nya namn till deras produkter. Det känns verkligen som en överraskning varje gång de presenterar en ny liten pryl. Vi har iPod, iPhone, iMac, iTunes och nu iPad. Skulle vilja fylla på med lite fler prylar vi skulle vilja se från Apple! Kom ihåg vart ni läste de först!

iCebear
Detta är alltså till skillnad från vanliga björnar en helt VIT björn. Ligger helt i linje med Apples designtänk. Dessutom är det en nischad björn, för den kan inte leva överallt utan håller sig till kallare klimat. Även det ligger i linje med Apples tänk eftersom saker i regel ska vara nischade och funka i så få sammanhang som möjligt.

iSland
Det går faktiskt rykten om att Apple ville skapa ett helt land, och detta är bara första steget till ett världsherradöme. Dessvärre så var Island redan taget, så spekuleras det om att Apple kommer att köpa en ö i The World utanför Dubai. Enligt våra källor ska ön döpas till iLand.

iPred
Den så kallad IPRED-lagen är bara en stor röra och det har varit mycket debatt om den och vad det egentligen innebär. Apple ville förenkla det med deras egen version, iPred. Apples förslag innebar att ALL musik på nätet stoppas FÖRUTOM musik från iTunes.

iPren
Självklart ska Apple ha en egen värktablett. Den ska vara dubbelt så dyr som andra värktabletter och den ska inte funka till alla typer av värk utan i linje med Apples filosofi så ska den bara funka till vissa typer av värk. Äpplet kommer att vara stansat i pillret och givetvis så kommer kartongen designas i ett stilfullt maner. När de sedan lanserat pillret kommer Apple såklart hävda att de var FÖRST med att släppa värktabletter och sen stämma alla andra som har värktabletter i sitt sortiment.

iShink
Stekarna på Apple är flitiga konsumenter av skumpa, och vad kan då vara bättre än att ha en egen ishink i deras sortiment? Givetvis ska hinken vara vit, och det berömda äpplet ska finnas på sidan. Däremot så kan man inte kyla ner alla typer av skumpa, utan bara vissa typer, men det är tydligen helt ok, för varför ska man kunna kyla ner ALLA typer för, det finns det ju så många andra ishinkar som kan göra!

I regel brukar isen i ishinken vara gratis, men DÄR har Apple tänkt till, för det finns en enorm marknad för att sälja is, och uppenbarligen så behövs ju is i en ishink. Därför kan man då via AppStore även beställa is, som de då såklart döper till iSbit.

Vill man ha lite variation i sin ishink så kan man köpa olika typer av isbitar. Vi har tex iSbit Nano, det är lite mindre isbitar och de finns även i kulörerna rosa, blå och turkos. Man kan även köpa iSbit Shuffle, den är en krossad typ av is, men det trickiga med den är att man vet inte om den är kall eller varm, hur spännande som helst!

Dagens Tips
Ser fram emot Microsoft Office 2010, kompatiblel med alla typer av skumpa. (tänk "off-ice", långsökt så innihelvete.. :P)

18 kommentarer:

David K sa...

Haha rolig läsning Christer! Kan inte annat än hålla med, även fast jag äger en iPhone 

Victoria sa...

iLike!

Miki sa...

Christer, jag ÄLSKAR din blogg! Den är fenomenal! Tack för att du kommenterade och därmed gjorde att jag hittade hit, nu har jag massa timmars läsning framför mig!
Glad påsk på dig med!

Anonym sa...

Åh, tack!! Den komplimangen var det bästa påskägget i år. :) Har följt din blogg ett tag och det ska jag fortsätta med, du skriver riktigt bra! :) Tack igen!

Alexandra sa...

Mer uppdatering och mindre apple-hat, tack! :D

Anonym sa...

Var det ett hot eller krav? Eller kanske både och?

Alexandra sa...

Du är ute och cyklar grabben! Man kan omöjligt hata sushi och oliver! Vad äter du? :O

Alexandra sa...

Fast med sushi så syftar man på riset, inte fisken;)

Miki sa...

Nu har jag matat igenom hela din blogg, och du ligger på min topp 3 lista.
Meeen... Än är det inte golfsäsong, det vet jag för papsen är också ett golf-freak, och klättringen kan väl inte ta upp så mycket tid?

Ge oss mer inlägg! :)

Anonym sa...

Haha, shit!? Har du läst hela? Jag är smickrad! :)

Jag tränar dem inomhus i en golfhall, men snart är det dags att börja bege sig ut för de riktigt desperata. Själv väntar jag ett tag, vill ha värme. :)

Absolut, har redan ett dussin ämnen klara att skriva om, ska se om jag kan skaka fram nåt under veckan!

Kim sa...

Kan du inte skriva ett inlägg om produkter från till exempel Microsoft där allt bara kraschar eller får virus hela tiden? DET vore rolig läsning!

;)

Anonym sa...

Du surfar för mycket porr på din PC, därför du får massa skräp på den.

Kim sa...

Min PC? Pah, that would be the day ;) Här ere Mac som gäller. Smidigt, snabbt och för det mesta problemfritt. Det betalar jag gärna lite extra för.

Katten har klor ;)

Anonym sa...

Om du kör Mac, hur vet du då att PC kraschar och strular? Jo, det kallas "jag har en kompis" syndromet. Jag tror du kör PC i smyg, kom ut ur garderoben!

Killen har svans!

Bunny sa...

Jag skulle vilja se lite service från Apple...

http://katidis.wordpress.com/2010/05/01/daligt-apple-fy-fan-vad-daligt-ar-sa-besviken/

Mvh

Bunny sa...

Glömde skriva att inlägget var väldigt roligt!! :)

Mvh

Anonym sa...

jag glömde tacka dig för att du hjälper mig att tvätta bort stjärnglansen från Apple. :)

Anonym sa...

Och Bunny, fick ingen ordning på kommenteringen i din blogg, så jag skriver en kommentar här istället: Bra blogg! ;-)