onsdag 17 september 2008

Ryder Cup

Efter seklets mest omtalade knäoperation så är Tiger Woods "sjukskriven" året ut och förmodligen kommer han även vara borta ett par månader in på nästa säsong. Han sitter hemma och kuttrar med Elin och Sam Alexis och jag tror faktiskt han har det väldigt bra. 

Kan se framför mig hur han sitter nyvaken i stora soffan med en Nike t-shirt och ett par shorts framför en 52" LCD-Tv och spelar Guitar Hero och äter Doritos. Elin, som varit uppe ett tag, kommer bärandes på Sam Alexis och säger att han borde äta en riktig frukost istället. Tiger svarar inte, han håller på att pricka 100% på When We Were Young med The Killers. Han kör oftast på Medium, han har testat Hard men det var lite för svårt, så han backade tillbaka och försöker istället få så höga procent som möjligt på alla låtar på Medium. Konstigt kan tyckas med tanke på hans tävlingsinstinkt. Egentligen hade han velat spela Rock Band där det även går att spela trummor, men hans opererade knä tillåter inte såna utsvävningar.

Jag tycker synd om alla de väldigt duktiga spelare som vinner stora tävlingar nu då Tiger är borta, för vad de än säger så kommer de alltid få höra "men Tiger var ju inte med". Nog för att Tiger är överlägsen, men han  vinner faktiskt inte ALLT. Så personen i fråga som vann tävlingen kanske hade vunnit den ÄVEN om Tiger varit med. Tänker på t.ex. Padraig Harrington som vunnit 3 majors på väldigt kort tid. Och nu FedEx slutspelet som Tiger med största säkerhet hämtat hem som en förbeställd pizza från Primo Ciao Ciao. (mafioso givetvis!)

Dessutom är inte Tiger, som för övrigt heter Eldrick, med i alla tävlingar även då han är frisk vilket då lämnar luckor till övriga speare. Det kommer även mindre publik till tävlingarna och det blir inte alls samma drag som då Tiger är med - helt otroligt egentligen vilket avtryck en enda golfspelare gjort med sitt fantastiska spel. Han äger spelet, Tiger Woods ÄR golf.

För att komma till någon slags poäng med detta så tänkte jag avrunda med att jag tror att Europa vinner Ryder Cup i år. Inte bara för att Tiger inte är med, utan för att Tiger är borta. Är ni med på skillnaden? Bara det att Tiger visar sig får löven på träden att gulna. Han kommer säkert rulla runt bland repen i en golfbil och se cool ut med hustru och knodd, men han är ändå inte med i laget.

Så min poäng är, det vore ett genidrag av Paul Azinger, som är USA:s kapten, att utse Tiger till vice kapten! Då skulle han ändå "vara med" i laget och jag är övertygad om att han skulle få folk att höja sin förmåga.

Ser verkligen fram emot helgen då tävlingarna börjar. Jag ska följa Ryder Cup med en stor påse Doritos och låta mig ledsagas av den underbara Göran Zachrisson.

Dagens Tips: Rock Band, kan inte få nog! Har velat spela trummor sen jag var 12 år och ÄNTLIGEN får man jamma loss till grannarnas stora förtret. Drömmen vore att få sätt på Creep med Radiohead där jag går loss på trummor, Eldrick spelar gitarr, Jesper Parnevik på bas och Tilde De Paula med micen. Om Tilde har förhinder kan jag även tänka mig Evangeline Lilly från Lost.

Inga kommentarer: