tisdag 16 september 2008

Blev inte som jag tänkt mig

Började kurra i magen och blev galet sugen på pannkakor men upptäckte att jag inte har någon grädde hemma. Pannkakor utan grädde är som att äta smör utan gås. Drog på mig en jacka (och halsduk - har nackspärr.. eeeek!) och lommade upp mot Regnbågens Livs, där de dessutom har paketutlämning. Då jag plockade åt mig en liter mjölk som går ut i morgon och ett paket vispgrädde som går ut i övermorgon så kom jag på att jag inte ätit någon middag. Så jag betalade för mig, sen pinnade jag ner mot Sibylla på Ringvägen och köpte med mig ett Big Meal med en Trocadero. (hej Carlsberg!)

När jag satt och åt min hamburgare framför "Vem Vill Slå Fredrik Och Filip" så hade jag en skum känsla i magen, lite som då man slarvat bort nycklarna, nåt liksom hängde över mig. Sen slog det mig, jag köpte ju grädde för jag skulle äta pannkakor.

Nåja, kan ju äta pannkakor imorgon istället - om jag kommer ihåg det. Lär väl sluta med att jag sitter och slickar på en Carlzone med en skum känsla i magen som om att det är något jag glömt.

Dagens Tips: Trocadero, sjukt gott! De borde dock se över den grafiska profilen på etiketten. Kommer aldrig förstå vad de där märkliga paraplyet gör där. Och vad är dealen med den röda uppåtpilen under texten? Formgivaren i fråga måste druckit sig hög på Kaustik Soda då han skapade det där alstret. (fråga mig inte vad katten gör på bilden - men söt är den! och nej, det är inte min katt även fast min lilla Fis är röd/vit såsom jamaren på bilden.)

Inga kommentarer: