onsdag 11 juni 2008

Slipsnål = rött kort

Det är en sak som alla missat.. det är nästan så Lagerbäcks kostym fått mer fokus än att vi vann matchen igår. Jag reagerade faktiskt direkt på att han hade kostym då jag såg honom. Och bara för att man har kostym så behöver man inte vara snygg, men den där var helt rätt. Det kan varit Tiger, kanske Filippa K, eller så kanske jag är helt ute och seglar. En Outsider är Oscar Jacobsson, men då är nog slipsen från ett annat märke.

Kostymen var stilig men avslappnad, tidsenlig smal slips med snygg mönster och färgen på kostymen går bra till hans hår och glasögon. Bra med vit sjorta oxå så det blir lite striktare tack vare den lite ledigare färgen och slipsen. Tycker det även blev bara snyggare då han knäppte upp kragen och släppte lite på slipsen. Å andra sidan är det nog stiligare att hålla den knäppt under matchen och så kan han knäppa upp sen på efterfesten.

MEN, som han i Let´s Dance brukar säga, vad i helvete är grejen med slipsnålen!?!? Killen gör ju alla rätt och så faller han på en sån enkel grej. Har läst mängder av artiklar som kommenterar hans kostym, men INGEN har kommenterat slipsnålen. Slipsnål är rött kort, ut i omklädningsrummet ögonaböj!

Inte ens stilkillen från Café noterade det, kolla själva: http://www.aftonbladet.se/sofismode/man/article2659790.ab

Kanske noterar jag det för jag har ögon som är vassare än Globalknivar, eller så är det att jag missat tåget igen och det visar sig vara inne med slipsnålar och det är egentligen jag som är efter. På samma sätt som med glasögonen som jag skrev om i mitt förrförra inlägg. Jag låter det vara osagt tills vidare.

Nåja, på lördag är det dags för nästa match, jag är mer nyfiken på vad han kommer ha på sig då än hur det kommer gå i matchen. Eller nej, nu överdriver jag lite, men ändå. Och Lasse, om du läser detta, ha INTE på dig samma kostym igen, då kommer ditt stilomdöme åka ner i källaren oavsett om vi vinner eller inte.

Dagens Tips: Kostym, UTAN slipsnål. Även om det inte är en dyr stass så är det i alla fall tanken som räknas, bara man lämnar slipsnålen därhän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste att Cavaliere skulle klä upp landslaget inför EM, det står bland annat på deras hemsida. Så min gissning är att utstyrseln kommer därifrån. Tack för rådet om att lämna slipsklämman hemma. Har i min okunskap om dess vara eller ickevara suttit och googlat på ämnet ett tag och här fann jag ett rakt svar.

TieZtays - Nästa generations slipshållare sa...

Du har så rätt Christer - slipsnål är rött kort direkt! Slipsnålens tid är förbi, idag använde man istället en TieZtays, den håller slipsen naturligt på plats utan att varken synas eller kännas.